Tiltakozás az Ügyfélkapu+ januári kötelező bevezetése ellen

2024. 10. 10.
Tiltakozás az Ügyfélkapu+ januári kötelező bevezetése ellen

 

Az Adótanácsadók Egyesülete határozottan tiltakozik az Ügyfélkapu+ 2025. január 16-tól történő kötelező bevezetése ellen.

Az új rendszer bevezetése jelentős terhet ró a könyvelőkre, adótanácsadókra, valamint ügyfeleikre a mikro- és kisvállalkozásokra, akik nincsenek felkészülve a változásra. Az év eleje hagyományosan a legforgalmasabb időszak a szakmában, mivel az elő év zárásával kapcsolatos feladatok jelentős többletmunkát igényelnek.

Az Ügyfélkapu+ kötelező bevezetése ebben az időszakban további megterhelést jelentene, ami veszélyezteti a zökkenőmentes átállást és a szolgáltatások minőségét.

Az Adótanácsadók Egyesülete javasolja a DAP törvényben előírt januári kötelező bevezetési határidő módosítását legalább fél évvel, hogy az érintettek megfelelően fel tudjanak készülni az új rendszer használatára. Az átállás sikeres végrehajtása érdekében elengedhetetlen a megfelelő felkészülési idő biztosítása.

Az Egyesület tudatában van, hogy az Ügyfélkapu+ bevezetésének célja az informatikai biztonság növelése és a felhasználói adatok védelme. Azonban a jelenlegi határidő túl szoros, és nem veszi figyelembe a szakma és a vállalkozások valós helyzetét.

Az Adótanácsadók Egyesülete továbbra is elkötelezett a szakma érdekeinek védelme mellett, és kész együttműködni a kormányzati szervekkel egy reális és megvalósítható átállási ütemterv kidolgozása érdekében, ezért javaslatainkat eljuttattuk az illetékes szervezetek felé is.

Kapcsolat: Adótanácsadók Egyesülete; Email: adokamara@adokamara.hu ; Telefon: +36 30 682 0995

Kiadó: Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete

Az oldal sütiket használ, hogy fokozza az Ön felhasználói élményét!

Adatkezelési tájékoztatót